fbpx
Find os her

Det blev til et stort “Konnichiwa” til japanske Rakuten, der denne sæson vil være at finde på NBA mestrenes trøje. Firmaet, der står for bl.a. internethandel, har været om sig inden denne sæson, da de også tegnede kontrakt med fodboldklubben FC Barcelona.

De greb også dybt i lommerne, da aftalen med Warriors skulle i hus. 20 millioner $ årligt bliver det til de næste tre år, og det er en fordobling af den tidligere top-aftale, som Cleveland Cavaliers lå inde med.

Warriors Chief Marketing Officer Chip Bowers udtalte i går, at man havde haft økonomisk mere kraftfulde bud på bordet, men at valget faldt på Rakuten, fordi firmaet spænder så vidt internationalt.

“Barcelona har hjulpet os meget i forhold til det spanske marked, og vi har forventninger om, at Warriors kan gøre det samme for os i USA”, siger Mikitani. Den japanske grundlægger får sit mærke øverst i venstre hjørne på trøjen.

Foto: Michael Tipton, Flickr

Mere fra Golden State Warriors