fbpx
Connect with us

Guides

5 måder du kan stresse af og hjælpe dit hjerte

Fiba.basketball.com
Foto: Fiba.com

Dette indlæg er sponsoreret indhold

Håndtering af usunde vaner og afstresning er nøglen til ændringer

Konstant stress – uanset om det er fra en trafik-kvalt daglig pendling, ulykkeligt ægteskab eller tung arbejdsbyrde – kan have reelle fysiske effekter på kroppen. Det har været knyttet til en lang række sundhedsmæssige problemer, herunder humør, søvn og appetitproblemer – og ja, endda hjertesygdom.

Læger ved ikke nøjagtigt, hvordan kronisk stress påvirker hjertet. Mest sandsynligt udløser stress betændelse, en kendt anstifter af hjertesygdomme, men det er ikke blevet bevist. “Jeg tror, ​​at den konventionelle opfattelse er, at stress er dårligt for dit hjerte, men dataene er meget mudrede,” siger Dr. Deepak Bhatt, direktør for Integrated Interventional Cardiovascular programmet ved Brigham and Women’s Hospital.

Alligevel kan stress påvirke hjertesygdomme på mere subtile måder. “Stress får nogle mennesker til at handle på måder, der øger deres risiko for hjertesygdom,” siger Dr. Bhatt. For eksempel, når de er stressede, spiser folk ofte usund mad og har ikke energi eller tid til at træne. Stress kan også føre os til andre hjerteskadelige opførsler, såsom at ryge og drikke for meget alkohol.

At bryde forbindelsen kræver både at lære at håndtere stress og håndtere usunde vaner. Disse fem enkle tip kan hjælpe dig med at gøre netop det.

  1. Forbliv positiv. Det har vist sig, at latter sænker niveauet af stresshormoner, reducerer betændelse i arterierne og øger “godt” HDL-kolesterol.
  2. Mediter. Denne praksis med indadvendt tænkning og dyb vejrtrækning har vist sig at reducere risikofaktorer for hjertesygdomme såsom højt blodtryk. Meditations nære slægtninge, yoga og bøn, kan også få sindet og kroppen til at slappe af.
  3. Motioner. Hver gang du er fysisk aktiv, uanset om du går en tur eller spiller tennis, frigiver din krop humør-boostende kemikalier kaldet endorfiner. Træning hjælper dig ikke kun med at stresse af, det beskytter også mod hjertesygdomme ved at sænke dit blodtryk, styrke din hjertemuskulatur og hjælpe dig med at opretholde en sund vægt.
  4. Træk Stikket Ud. Det er umuligt at undslippe stress, når det følger dig overalt. Klip ledningen. Undgå e-mails og tv-nyheder. Tag tid hver dag – selvom det kun er i 10 eller 15 minutter – til at flygte fra verden.
  5. Find måder at afstresse på. Simple ting, som et varmt bad, at lytte til musik eller bruge tid på en favorit hobby eller alternative kosttilskud som cbd-produkter i ren form fra Danske virksomheder som cibdol (se mere info på wikipedia), kan give dig det du behøver for at få en pause fra stressfaktorer i dit liv.

Stress behøver ikke at ødelægge dit liv eller dit helbred. For at lære mere om, hvordan stress påvirker dit hjerte, sundhed og velvære, og hvad man skal gøre ved det, kan du læse Stress Management, en særlig sundhedsrapport fra Harvard Medical School.

Tjek Fullcourts nye Livescore ud her.

Denne profil bruges til at skrive indlæg fra gæstebloggere, eller til at promovere artikler fra samarbejdspartnere. Indholdet er derfor ikke altid 100% rettet mod basketball.

More in Guides